هدف قیام امام حسین(ع) خشنودی و رضایت خداوند بود
نوشته شده توسط : علی

 

 استاد حوزه علمیه قم با اشاره به به اینکه هدف قیام امام حسین(ع) خشنودی و رضایت خدا بود، تصریح کرد: حضرت علی (ع) به دلیل دنیاپرستی برخی افراد خانه نشین شد.

خبرگزاری فارس: هدف قیام امام حسین(ع) خشنودی و رضایت خداوند بود
  •  
  •  
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد دوشنبه شب در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه ذکر صلوات برکات و خاصیت‌های فراوانی دارد، اظهار کرد: خشنودی خداوند استجابت دعا و رشد اعمال از مهم‌ترین برکات ذکر دائم صلوات است. 

وی با تاکید بر اینکه در عالم بالاتر از خشنودی خدا وجود ندارد، تصریح کرد: هدف قیام امام حسین (ع) خشنودی و رضایت خدا بود که اهل‌بیت و یاران ایشان به آن دست پیدا کردند. 

کارشناس برنامه سمت خدا با اشاره به اینکه واقعه عاشورا حاوی پیام‌های اخلاقی بسیاری است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین پیام‌های واقعه عاشورا عدم وابستگی به دنیا است.

فرحزاد با تاکید بر اینکه محبت به خدا که منشا تمام خوبی‌ها است باید در دل افراد به جای حب به دنیا قرار گیرد، اضافه کرد: در خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های امیرالمومنین علی(ع) در نهج البلاغه عشق به دنیا مورد مذمت قرار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه دنیا و نعمت‌های خدا مورد مذمت نیستند، تصریح کرد: آنچه که مورد مذمت قرار می‌گیرد تعلق و وابستگی به دنیا است.

استاد حوزه علمیه قم حب دنیا را سرچشمه تمام گناهان دانست و اضافه کرد: جنایات و فسادهایی که رخ می‌دهد به دلیل رسیدن به مقام، ثروت و دنیا پرستی است.

 

* حضرت علی(ع) به دلیل دنیاپرستی برخی افراد خانه نشین شد

فرحزاد با تاکید بر اینکه عاشقان دنیا همچون عمر بن سعد در دنیا و آخرت گرفتار هستند، اضافه کرد: بسیاری از لشکریان شمر و عمر بن سعد به نیت جایزه یزید و پست و مقام مقابل امام حسین(ع) لشکرکشی کردند.   

وی با اشاره به اینکه پست و مقام موجب شد که حضرت علی(ع) خانه نشین شود، تصریح کرد: برخی افراد حضرت زهرا(س) را نیز به دلیل غصب زمین فدک شهید کردند که نشان از حب دنیاپرستی دارد.

 

* افراد بی‌جنبه و بی‌ظرفیت مدیر نشوند

کارشناس برنامه سمت خدا با تاکید بر اینکه کسانی که ملکه عدل و خویشتن داری دارند باید به قدرت برسند، اضافه کرد: مقام و ریاست پرستی بسیاری از افراد را به زمین زده است.

فرحزاد با اشاره به اینکه کسانی که میز ریاست را می‌پذیرند باید جنبه و ظرفیت آن را نیز داشته باشند، خاطرنشان کرد: مدیریت موضوع حساسی است که افراد با لیاقت و با ایمان باید آن را بپذیرند.

 

* بالاترین افتخار ایرانیان سلمان فارسی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضیلت سلمان فارسی اشاره و اظهار کرد: نخستین و برترین پیرو پیامبراکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) سلمان فارسی بوده است که این بالاترین افتخار برای ایرانیان محسوب می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه سلمان فارسی به جایگاه والایی رسیده بود که حضرت زهرا(س) مشتاق دیدن وی می‌شد، تصریح کرد: کسانی که مثل سلمان فارسی در عهد خود ثابت قدم می‌مانند و پیرو پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) می‌شوند، به سعادت دنیوی و اخروی می‌رسند.

* دل‌های پاک را به سمت اهل‌بیت(ع) سوق دهیم

فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه گاهی یک حدیث اهل‌بیت(ع) موجب می‌شود افراد رفتار زندگی خود را تغییر دهند، اظهار کرد: دل‌های پاک در کشور بسیار فراوان است اما باید بستری فراهم شود و از اهل‌بیت(ع) تبلیغ کنیم.  





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: